مایکروسافت وعده بهینه کردن عملکرد CPU با DirectStorage را داد

سخت افزار/ مایکروسافت با عرضه‌ی دایرکت استوریج در ویندوز و برای گیمر‌ها سروصدای زیادی به پا کرده و حالا در جدیدترین اخبار گفته می‌شود که بهینه کردن عملکرد CPU با DirectStorage در ورژن های بعدی امکان پذیر است و تاثیرات زیادی بر کارایی بازی‌های ویدیویی جدید، در ویندوز PC خواهد گذاشت.

مایکروسافت وعده بهینه کردن عملکرد CPU با DirectStorage را داد
۲۴
۰

سخت افزار/ مایکروسافت با عرضه‌ی دایرکت استوریج در ویندوز و برای گیمر‌ها سروصدای زیادی به پا کرده و حالا در جدیدترین اخبار گفته می‌شود که بهینه کردن عملکرد CPU با DirectStorage در ورژن های بعدی امکان پذیر است و تاثیرات زیادی بر کارایی بازی‌های ویدیویی جدید، در ویندوز PC خواهد گذاشت.

دایرکت استوریج مایکروسافت یه API و میان‌افزار است که به توسعه‌دهندگان بازی، ابزار‌ها و قابلیت‌های جدیدی برای افزایش توان عملیاتی ورودی و خروجی سیستم و افزایش بهره‌وری در زمینه‌ی کارکرد نرم‌افزار را می‌دهد. نسخه‌ی کنونی DirectStorage می‌تواند CPU overhead و پردازش‌های اضافی را در ویندوز 11 با بهره‌مندی از NVMe SSDs با سرعت و پهنای باند 2.5GB تا 40 درصد کاهش دهد.

دایرکت استوریج در نسخه های بعدی قرار است Decompress کردن دیتای IO را بر عهده GPU بگذارد

دایرکت استوریج ورژن جدید که هنوز منتشر نشده با ویژگی لودکردن نیازمندی‌های نرم‌افزاری، همزمان‌سازی decompression کردن دیتا و همچنین با همکاری قابلیت‌‎های بهبودیافته در file IO stack ویندوز 11، به آزاد کردن توان پردازشی CPU سیستم کمک خواهد کرد. انتظار می‌رود دستاورد‌های کنونی در این زمینه، با گذشت زمان ارتقا پیدا کند.

 توصیف معماری ورژن کنونی DirectStorage

در حال حاضر DirectStorage از پردازنده‌ی مرکزی برای رفع فشرده‌سازی دیتا (decompression) استفاده می‌کند، اما در آینده این عملکرد پردازشی برای افزایش بهره‌وری و ارتقای سرعت، مستقیماً به GPU و VRAM سپرده خواهد شد. این امر منجر به توان‌مندی بیشتر CPU می‌شود و وظیفه‌ی پردازش‌های اضافی را از دوش این قطعه‌ی مهم کاهش می‌دهد و در همین راستا به توسعه‌دهندگان امکان استفاده از CPU را برای عملکرد‌های پردازشی مهم‌تر ارائه می‌کند.

Cooper Partin یکی از مهندسان قسمت توسعه‌ی گیمینگ مایکروسافت، در یک ارائه‌ی ویدیویی، به تشریح قابلیت‌های بهینه کردن عملکرد CPU با DirectStorage پرداخت و در آن اشاره کرد که ویژگی decompression برای استفاده در GPU در آینده عرضه خواهد شد. در قسمتی از این ویدیو کوپر بیان کرد:

” ما در آینده به تلاش برای یافتن‌ راه‌های خلاقانه‌تر برای آزادسازی توان پردازشی CPU و سپردن وظیفه‌ی خارج کردن دیتا از حالت فشرده (decompression) به بقیه‌ی قطعات دیگر سیستمی مانند GPU ادامه خواهیم داد.”

 معماری ورژن آینده DirectStorage

او همچنین افزود که در نسخه‌های بعدی دایرکت استوریج می‌توان برای decompress کردن دیتا و نیازمندی‌های پردازشی نرم‌افزار، از GPU استفاده کرد. این کار باعث صرفه‌جویی در توان عملیاتی CPU می‌شود و پردازنده‌ی مرکزی را قادر به رسیدگی و پردازش دیگر وظایف مهم می‌کند. فعلا تاریخ انتشار دقیقی برای عرضه ورژن‌های بعدی DirectStorage در دسترس نیست.

مایکروسافت اخیرا کیت توسعه‌نرم‌افزاری دایرکت استوریج را به همراه ابزار مرتبط برای دیباگ و رفع اشکال ارائه کرد. مایکروسافت همچنین توسعه‌دهندگان ویدیو گیم را تشویق به استفاده و پیاده‌سازی این قابلیت در بازی‌های خود کرده است.

4

منبع: آخرین خبر
دیدگاه شما
منتخب سردبیر